Cròniques

[MUNTANYA] Montserrat (17/01/16)

[SENDERISME] Camí de Ronda de Sant Feliu de Guíxols (07/02/16

[MUNTANYA] Puigsacalm (06/03/16)

[MUNTANYA] Serra de Catllaràs (03/04/16)

[MUNTANYA] Torres de Cabrenç (15/05/16)

[MUNTANYA] Tossal de les Viudes (05/06/16)

[MUNTANYA] Gorbeia (25/06/16)

2015

[SENDERISME] Castanyer del Roters (17/01/15)

[MUNTANYA] Serra del Montsant (25/01/15)

[SENDERISME] Parc del Montnegre i el Corredor (14/02/15)

[MUNTANYA] Raquetada a la Molina (01/03/15)

[SENDERISME] Castell de Farners (22/03/15)

[GEOCACHING] Geocaching Fira d'Entitats (25/04/15)

[MUNTANYA] Pech de Bugarach (26/04/15)

[SENDERISME] Colònies Tèxtils del Llobregat (10/05/15)

[MUNTANYA] Pic de Fontlletera (07/06/15)

[MUNTANYA] Torreneules (21/06/15)

[SOCIAL] Flama del Canigó (23/06/15)

[SENDERISME] Nocturna al Castell de Montsoriu (03/07/15)

[MUNTANYA] Estanys de Besiberri (1 i 2/08/15)

[MUNTANYA] Gallina Pelada (04/10/15)

[MUNTANYA] Pic de Sallfort (01/11/15)

[MUNTANYA] Mola de Sant Honorat (06/12/15)

2014

[SENDERISME] La Foradada (16/11/14)

[SENDERISME] Sortida per la Marató de TV3 (14/12/14)

2012

[SENDERISME] Sortida a la Vall d'Olzinelles

[SENDERISME] 100 anys de la Pintoresca (12/02/12)

[SENDERISME] Sortida de les ermites de Gaserans i Grions (27/01/12)

2011

La fageda d'en Jordà (15 d'octubre de 2011)

El passat dissabte dia 16 d’octubre va anar a la fageda d’en Jordà. L’excursió quan vam decidir fer-la pintava molt bé, en plena tardor veuríem una gran varietats de tonalitats de colors, boscos tranquils i unes passejades molt tranquil·les, però després d’aquest estiu que ha tardat en arribar i marxar la cosa semblava que no seria tan maca com ens pensàvem... però ens vam equivocar.
A les 7 del matí, encara amb els llençols marcats a la cara, vam pujar a l’autocar 34 persones, hi va haver gent nova, gent que feia temps que no veiem i els nostres fans de sempre !!! Vaig trobar a faltar però molta gent... El viatge va ser molt tranquil, molta gent va fer un cop de cap, només se sentia una veu... el nostre amic Ramón.
A les 8.45 h vam començar a caminar entremig dels corriols plens de fulles de la fageda, cosa que nomes començar ens vam equivocar un moment del camí. A les 9.45 vam arribar a la Cooperativa de la fageda. Allà vam fer una visita a la granja, vam veure com feien els iogurts, ens en van donar i vam veure un petit document de tot allò. Personalment vaig quedar gratament sorprès de tot i crec que parlo per tothom que va ser molt interessant. Tot seguit vam començar la ruta del volcans.
Mentre anàvem per corriols en direcció al volcà de Sta. Margarita, anàvem fent fotos, parlant alguns amb els altres, rient uns dels altres va estar molt divertit. Un cop a dalt del volcà, uns vam decidir arribar fins a baix a veure l’ermita de Sta. Margarita i uns altres van tirar fins al parking del Sta.Margarita. Els que vàrem baixar ens esperava una sorpresa, la Teresa era el seu sant i ens va regalar una piruleta a cada un, bé jo em vaig aprofitar ...jejeje !!!
Vam descansar un moment i vam tornar a pujar i caminar per corrils fins a l’altre volcà famós de la Garrotxa, el Croscat. Allà ens va sorprendre que havíem de demanar hora per les visites. Res, ens vam disculpar i tot seguit ens varen fer una explicació de tot. Va estar molt interesant i va descobrir coses que no sabíem. Aquest volcà avans havia estat una explotació minera i al voltant del volcà està ple de xemeneies per expulsar el metà que hi ha. D’allà ja vàrem agafar el camí marcat fins el pàrking on havíem deixat l’autocar. Vam dinar amb una miqueta de pressa i cap a l’autocar... i una bona migdiada !!!!
La sortida va estar magnifica, una bona temperatura, molt bon ambient i fins a la propera. Des de la Junta moltes gràcies a tothom.

Xavier Grèbol
15/10/2011

LA PICA D'ESTATS (27 d'agost del 2011)

"Aquesta es la crònica que tenia mes ganes d’escriure des de que el CEB va néixer. Ho sento però serà
molt llarga !!!!

La Pica d’Estats (3143 mts), primer de tot comentar-vos que es la tercera vegada que intentem anar
a la muntanya més alta de Catalunya i per fi la hem fet !!!! Tot va començar l’any passat quan a la reunió per explicar l’any, vam dir que aniríem a la Pica... ja veies a la cara de la gent les ganes. També comentar-vos que es la primera sortida de 2 dies del CEB...poc a poc s’omple la PICA ( mai millor dit ).

Però anem a l’excursió. Dissabte 27 a les 7.45 h, ens trobem 13 persones al CEB, bé 16!!! La mare
d’en Pau per acomiadar-se i la meva dona i la meva filla. Llavors passarem per Arbúcies a recollir a l’Imma, la Sussy i l’Edu i desprès per Vic a recollir en Sergi. A partir d’aquí 4 hores de cotxe fins a Llavorsí parant a Organyà a fer un cafetó. Un cop a Llavorsí, poble d’esports d’aventura, anem a dinar a un restaurant.

A les 15 tornem a agafar el cotxe per deixar la civilització i anar cap a Vallferrera, pel camí ja tenim el
primer ensurt... el cotxe de la Neus diu que no vol pujar a Vallferrera i amb el meu cotxe pugem 8 persones mes motxilles...uufff !!!

Segon ensurt, el meu cotxe nomes queda una ratlleta de gasolina (fallo de logística) i el deixem a mig
camí...jajajajaja. Total que començem a caminar a les 17 hores ( 2 hores perdudes ).

Com ja havíem explicat, els primers 45’ son una dura pujada però fresquets i amb la panxa plena la
pugem com si res... seguim caminant per corriols i la frase mes sentida es : OOOhhhh QUINA VISTA !!! Alguns ens avançem per veure on podem acampar perquè tothom diu que hi haurà molta gent i al final acampem avanç del primer llac perquè no arribem de clar. Començem a muntar tendes i la gent descobreix el fred que fa a la muntanya. Muntem un campament a lo “INDIO” i sopem allà tots juntets... Quin fred !!!!

El sopar, tothom menjant pasta, es de lo mes divertit que recordo... quin riure!!!! En Ramon buscant
el WC amb un frontal mig apagat, les vaques voltant per allà, i a les 9 tothom a dormir que l’endemà a les 5
toquen diana i a les 6 a caminar...

Un cop a la tenda (4 tios en un iglú...sobren les paraules), recordo que l’últim cop que vaig fer nit a la
Pica va ser una nit molt tranquil·la i que vaig dormir molt bé... no em costa gaire quedar-me adormit però al moment en Ramon ja em desperta!!!! – Tu, que aquí a fora hi ha gent !!! ... Ramon, la gent va al WC avanç d’anar a dormir !!!! .... jajaja. Crec que apart dels 2 nanos, ningú va dormir bé pensant amb el diumenge.

Diumenge 28, les 5 del matí i començo a despertar gent però tothom ja està despert però no surten
de dins la tenda...fa molt fred !!! Dins la tenda estem a 3 graus ... fora....¿¿??. Recollim tendes, tothom està molt content però nomes uns quants sabem el que ens espera (en Ramon com sempre buida la motxilla per buscar alguna cosa), agafem les tendes i les motxilles grosses i les amaguem darrera una gran pedra i començem a pujar... tot ben fosc i amb frontals passem per l’Estany de Sotllo sense gairebé veure’l, arribem al segon estany (Estany d’Estats) i alguns ens fem una foto amb la Pica de fons (per emmarcar) i parem avanç de la tartera per esmorzar i agafar forces !!!!

Un cop ben desperts, ben alimentats, el dia ja és clar començem amb la “tartera”. Amb qüestió de 1
km pujarem uns 500 mts de desnivell (algú em va comentar que hi ha trossos del 40% o 50% de
pendent...m’ho crec), tothom puja al seu ritme i realment el nivell es molt bo. Pensàvem que arribaríem al Coll de Sotllo cap a les 11 però avanç de les 10 ja hi érem. A partir d’aquí hi ha dues rutes per arribar al cim, o grimpant (som inexperts i no ens arriscarem) o per França. Vam triar per França, això vol dir que hem de baixar i tornar a pujar...uuuffff!!!.

Allà el grup ja es va començar a dividir entre els que pujaven mes ràpid i els que disfrutaven més del
paisatge. Allà vaig conèixer a una nena, Irene, quina enveja !!! Una nena de 14 messos que el seu pare la duïa a la motxilla. Desprès d’una estoneta baixant, pujant, baixant, pujant arribem per fi al CIM !!!! Allà ens espera una sorpresa com a premi per haver pujat fins el PIC MES ALT DE CATALUNYA... L’Imma i l’Ester (les fantastiques organitzadores d’aquesta sortida) ens regalen a cada un...nubes (“chuches”) !!!! La veritat es que personalment estic molt content de que tothom que ha vingut amb el CEB ha pogut pujar fins la Pica, alguns dels presents dubtaven de poder arribar però un cop han pogut pujar estan SUPERCONTENTS !!!

Us felicito a tots...Dolors, Carme, Margarita Roca, Margarita Esteve, Sussy, Edu, Sergi, Ramon,
Marc, Pau, Rafel, Teresa, Alex, Neus i sobretot a l’Imma i l’Ester !!!!

Desprès d’una estoneta fent-nos fotos, admira un paisatge “acollunant!!!! Comença el descens.
Tothom pensarà...que es lo mès fàcil però aneu molt errats. Alguns decideixen córrer muntanya avall i alguns altres segueixen disfrutar del paisatge !!!!

La baixada es fa molt dura per tothom... però arribem on havíem deixat les tendes, dinem ràpid i
seguim fins arriba al refugi...allà ens espera una altra sorpresa de l’Imma i l’Ester... Cerveza
fresca...oooohhhh !!!! Despres ja vam agafar el cotxe i lo mes dur...5 hores de cotxe despres d’haver caminat gaire bé 15 hores...uuufff !!!

Ara esperar per l’any vinent i fer mes coses i mes grans pel CEB !!!!

Xavier Grèbol "
27/08/2011

V RUTA ARTUR OSONA! (1 de maig del 2011)

"Han passat 5 anys i la Ruta Artur Osona s'ha fet gran. Respecte el primer cop n'hem anat aprenent una mica. Avui estem exultants:  50 persones inscrites i tot és apunt. Només una incertesa, el temps.

Arranquem, com ja va sent tradició, des del local del CEB a Can Xifré i direcció al monòlit del carrer del Prat.  La corrua de gent s'enfila pel carrer Rovira i amunt: fem goig! El cel s'aclareix i una temperatura agradable ens ajuda a passar el pont de la Font Pinturesca (petit incís; l'any vinent es celebra el centenari d'aquest romàntic  indret).  Més enllà, arribem a mirar el Castell de Montsoriu de fit a fit.  I amunt! Portem poc més d'una hora i mitja i beneïm en Franc Lluís que ens abasteix de sucs, fruita i rebosteria fàcil.

La parada a Pladesaba és tradició, com ho és l'avioneta estavellada a Fontdecorts. (Quant temps deu tardar en desaparèixer una avioneta enmig del Montseny?) La panoràmica de la Vall de la Tordera és excepcional  i el matí esclata. Juguem a pensar que som l'Artur Osona i que uns matxos ens porten  material per construir una caseta al Turó de l'Home. I que anem vestits amb tirants, armilla. Però seguim caminant i enfilem el Sinaí.

Arribem al pantà de Santa Fe i comencem a trobar gent de diumenge: "Venim de Breda... a peu!" De nou, un avituallament per agafar forces i fem la pujada final. La recompensa és una coca amb una inscripció que emociona els que, un dia, vam creure que podíem homenatjar l'autor de la primera guia excursionista de Catalunya.

Gràcies a tots per fer realitat cadascuna de les cinc edicions d'aquesta ruta. En volem més!

Joan Miquel i Noguera"
01/05/2011

SORTIDA AL TURÓ DE PALOMERES

Dissabte dia 8 d’abril vam fer una ruta circular molt agradable que ens va dur fins al turó de Palomeres. Vam sortir, acompanyats d’un temps plàcid que no ens va fer passar calor, seguint el camí del Pagès de Dalt i molt aviat vam poder gaudir d’unes vistes del Castell de Montsoriu a les quals no estem massa avesats. Vam caminar per uns boscos que, per a la majoria, són un nou descobriment i quedem sorpresos de la bellesa i la tranquil.litat d’aquests paratges. Parem per esmorzar tan bon punt arribem al camí que porta de Coll de Castellà a Can Tordera. Ens trobem sobre els 450m. Fem la tornada baixant per can Tordera i rodejant la riera de Breda fins que arribem a la font de la Pintoresca, un dels indrets més estimats pels bredencs. A la Celonesa, cap a les dotze del migdia, ens acomiadem recordant la propera sortida, la Va edició de la Ruta Artur Osona, el dia 1 de maig. Una vegada més, les més menudes del grup, de cinc i sis anys, han caminat a bon ritme!
Centre Excursionista de Breda

SANTA FE DEL MONTSENY (12 de febrer del 2011)

D'acord amb l'horari previst, a les 7:30h ens trobàrem al local del CEB a Can Xifrè, després d'agrupar-nos amb els cotxes, vàrem anar cap a Sant Martí de Riells per trobar-nos amb la resta dels 28 participants i sortir puntualment a les 8:00h, ja que la caminada era llarga.

Al passar per Perarnau vàrem comprovar que la "neteja" feta als voltants de la masia permetia contemplar-la plenament desde una prespectiva que cap recordàvem; després cap als Corrals, camí de Coll de Te, els Vimaners i Santa Fe. Allà esmorzàrem amb tranquilitat, gaudint de una magnífica vista de les Agudes i el Turó de l'Home mig nevats, així com de una temperatura molt agradable, ja que el sol escalfava després d'anar-se'n les boirines.

Un cop fetes les fotografíes del grup, aquest es partir en dos, un va baixar cap a Sant Martí per Fontdecors i Pla de Saba, mentres que l'altre va tornar per els Vimaners i els Corrals.
En resum, un matí molt agradable, gaudint de una bona climatología, de una bona companyia, fent exercici i salut.

Gràcies per la vostra participació i fins la pròxima.
Centre Excursionista de Breda

SANT MIQUEL DE LES FORMIGUES (5 de febrer del 2011)

Sortim amb força puntualitat, un cop distribuïts en els vehicles direcció Sant Hilari. Som 35 persones.  Arribats a la Font dels Abeuradors aprofitem per reagruparnos i explicar la sortida, bon camí, ben senyalitzat ...
      Trobem neu i neu glaçada al corriol que ens porta d'alt. Per fer el "cim" ens cal superar l'obstacle de la neu i el glaç que hi ha i que no impedeix el nostre objectiu. Ens ha sobtat, tota la setmana de tan bo el temps que no feia pensar amb la neu.
Un dia excel.lent, clar, lluminòs ... que en va permetre gaudir de les magnífiques vistes de tot l'entorn del 360º des de d'alt.
       Esmorzem i per baixar, va semblar prudent agafar un camí diferent. Novament a la Font per pujar als vehicles i tornar, comentem les excel.lències del turó i lo agradable de la sortida. Hem trepitjat terra ferma, neu, glaç, fulles, fang, pastetes ...
Tot despedint-nos, informem de la propera sortida del dia 12 a Santa Fe i sobre quarts d'una arribem a casa.

Centre Excursionista de Breda

TURÓ DELS MURGOLERS (gener - 2011)

A les 7'30 del matí ens trobem al local del CEB. Erem 40 persones, unes habituals de les sortides mensuals que fem i d’altres que ho fan per primera o segona vegada. REALMENT MOLT CONTENTS DE QUE AIXÍ SIGUI !!!!.
Sortim direcció Fogueres de Montsoriu i sobre les 08'15 comencem la ruta direcció al Turó de Montfort. Des del cim, unes vistes panoràmiques precioses de tot l'entorn, Arbúcies, el Castell de Montsoriu ... i una sortida de sol espectacular. Hi ha en un estat mig derruïda i reconstruïda una Torre de Guaita amb la llegenda escrita dels seus orígens.
Continuem direcció al castanyer gros del Routers a la zona de la vall d'Arbúcies. Arbre centenari amb més de 10 metres de perímetre, fem parada per esmorzar. Un cop amb la panxa plena, pugem fins l'alçada de la casa de la Feixa Llarga, on gaudim d'unes vistes impressionants de Les Agudes. El dia és radiant i molt agraït per estar a la muntanya. Seguim fins arribar a la collada de la Coma i la casa de Fontdellops (antigament Villacrosa), can Romualdo, Sant Climent i novament Fogueres.
Ha estat un recorregut per boscos de perxades, alzinars, suredes i pinedes.
Ens acomiadem agraïnt l'assistència i podem copsar un molt bon ambient, una molt bona acollida i engrescats per la propera.
Joan Serra

16/01/2011

PUJADA A MATAGALLS (desembre - 2010)

A -3º sota 0. Desprès de fer patinatge sobre gel amb els cotxes. 18 adults i 2 nens a les 8.00 (hora anglesa) vàrem començar a caminar entre mig d’arbres ben enfarinats i camins blancs plens de neu i una mica gelats.  Adjuntem perfil i fotos ( a sota el text ).

Al principi es va començar amb un caminar una mica lent ja que encara estàvem mig adormits i gelats. Però un cop escalfats vam començar a pujar a un bon ritme.  Anàvem pujant, xerrant amb un i amb un altre i sense donar-nos compte vam arribar a Coll Pregona amb una horeta i quart. Allà vam decidir que pujaríem a Matagalls i baixant esmorzaríem ja que feia molt vent i fred (alguns eren molt valents ja que anaven sense guants i gorro). Vam encarar l’última pujada i quan vam arribar a la carena vam descobrir la boira de Londres estava a Matagalls. Però ni el fort vent, la boira, el fred, la neu  i alguna llaga d’algú ens va impedir arribar a fer el cim. Foto i cap a baix....uuufffffff !!!

Un cop arrasarats, vam esmorzar amb una copeta de vi i un bon cafetó. Llavors van començar a pujar gent... com algú deia baixant “ Això sembla la Roca Village !!!”. Però el millor encara havia d’arribar... Un cop vàrem arribar als cotxes, quan ja havia sortit el sol i ja ens sobrava molta roba... enlloc del discurs d’acomiadament... El mes petit de tots, en Pau ens va recitar el vers de Nadal.... Si, Senyor amb 2 col.... !!!!

En resum, 20 persones amb 3 hores i 52 min i 780 mts de desnivell vàrem fer 12.1 Km.
Així, tanquem l’any 2010... ara fins el dia 16 de gener !!!
I amb  aquestes  4 ratlles i en nom de tot el CEB ...
BONES FESTES I BONA ENTRADA D’ANY 2011

Xavier Grèbol
20/12/2010

CAMINADA A SANT MIQUEL DE LES FORMIGUES (setembre - 2010)

A l'hora i després de comentar el que ens espera de l'excursió, sortim direcció Sant Hilari. Anem a agafar la pista forestal que ens ha de portar a la Font dels Abeuradors (+ - 900 m).
Pugem tot el camí envoltats per castanyers, perxades ... veiem de prop les impressionants torres de la MAT. Arribem al corriol que sense deixar-lo ens portarà a d'alt. Dia clar i amb poca calitxa, el  que ens permet gaudir amb la boca gran d'unes magnífiques vistes, Montserrat ... Pedraforca ... Puigmal ... el Far ... les Medes ... Blanes ... el Castell Montsoriu ... Sant Hilari ...
Sant Miquel de Solterra o de les formigues, és el cim més alt de les Guilleríes i al sobresurtir d'els que l'envolten, li permet gaudir d'aquestes vistes tancant tot el cercle.
Al cim s'aprecien les restes del Castell de Solterra com també de l'ermita.
Remarcar que el camí està molt ben senyalitzat. Vam ser 16 persones i al despedir-nos, comentàvem que va quedar en tots una molt agradable sensació de la sortida. Realment va ser molt plaent. A 1/4 d'una vam arribar a Breda.
Ben cordialment,

26/09/2010

CAMINADA AL MONTSENY!! (setembre - 2010)

Participants:  20

Durada de la caminada: 4 hores amb esmorzar inclòs.

Ens trobàrem al local del CEB, i enfilàrem en direcció al Montseny, per sortir de l'aparcament de l'Avet Blau a 2/4 de 9 del matí. Abans de la sortida, vàrem fer una mica d'explicada de la ruta que seguiríem i del que podríem veure.

Feia un pèl de fresca, i fins i tot als camps que hi ha davant del Cal Trompo, hi havia una mica de gebrada. Vam travessar el pla de Ginebrons, la casa en runes de Massanes i baixem per la carretera forestal que va des del convent fins a Arbúcies. Un cop a l'alçada de Coll de Te, ens aturem per esmorzar, amb la vista de Les Agudes, acompanyats d'un sol molt bonic i d'un cel ben net.

En acabat baixem per la Feixa Llarga, entremig ja havíem collit alguns pinetells i rovellons, continuem pel camí dels Vimeners, acompanyats ara per la boira, tot i que no massa espessa, mentre anàvem recollint quatre castanyes. Arribem al punt on havíem deixat els cotxes cap a 2/4 d'1 del migdia, i allà donem per acabada la sortida.

Després de gaudir un paisatge bonic i variat, els participants es van mostrar agraïts per aquesta plàcida sortida de tardor.

Salut

Joan Serra
04/09/2010

SOT DE LA BOIRA (març - 2010)

Vàrem sortir segons l'hora prevista de davant del local del CEB a "Can Xifré"; amb un dia una mica fred a primera hora però solejat i amb temperatura agradable a partir de mig matí; l'assistència fou de 26 participants amb la "caminadora" més jove fins ara, l' Abril Rojas Badia de només quatre mesos.
El recorregut fou: carretera fonda, Can Rafaó, Pont del Mut, Creu de terme de Sant Feliu, camí de les Tarreres, Cal Rebaixí, Can Vinyó, Sot de la Boira, Can Subirà on paràrem a esmorzar a la seva era, i disfrutar del seu magnífic entorn; després pujàrem cap a la plana, Can Cadell, Ermita de Santa Anna i ja cadascú a casa seva.
Esteve Alsina
17/03/2010

CAMINADA PEL BOSC DE LES AGUDES (gener - 2010)

Ens hem llevat amb una sortida de sol espectacular; el cel tot vermell-morat convidava a mirar la serra de Gasserans ...
Puntualment hem sortit del local Social. Som 23 persones que agafant el camí de la Pintoresca hem arribat no solsament al Bosc de les Agudes, sinó que hem acabat de pujar fins el Sot de les Oliveretes -sota Can Roig- per esmorzar a la Font de Canyonal, on l'amic Joan ha dit sempre que el senyor faig que hi habita és el situat més al migdia del Montseny.
Transitem per camins amb vistes de Breda i rodalíes no molt coneguts, fins arribar a l'ermita de Sant LLop. Fem la foto de rigor del grup, recordant la que abans l'Anna ens ha fet amb l'arbre caigut. Arribem a Breda, son prop de les 12,- h.  i el dia ha nascut amb sol però no.
Ens despedim i apuntem la propera sortida: diumenge 14 de febrer a l'ermita de Santa Bàrbara.
19/01/2010

SORTIDA A LES RODALIES (octubre 2009)

Vam sortir sobre les 8'10 h. amb un temps fresquet però molt agradable. Al llarg del matí el sol es va deixar veure sovint, a voltes amb força, però no va molestar.
Erem 28 persones. Algunes ens van acompanyar per primera vegada i en treieren una grata satisfacció, tant per la caminada en sí, coneixement dels paratges i boscos propers, com de la companyoria existent amb una molt bona acollida. Esperem veure'ls sovint.
Direcció la Pintoresca fins arribar sota can Tordera, on vam poder veure les antigues captacions de l'aigua que Breda feia servir per abastar el poble. Sortim a la carretera i desseguida agafem el camí que pujant ens ha de portar a Coll de Castellar, cota 500. En un indret on el caçadors del sanglar fan parada, nosaltres vam aprofitar per esmorçar.
Continuem i podem gaudir d'unes vistes extraordinàries del Castell de MOntsoriu i de la torre que anomanem de les bruixes. Son vistes inédites ja que el Castell sempre el mirem per la seva vessant est o sud.
Malgrat la calitja de l'horitzò, vam poder veure el mar a Blanes i la torre de Sant Joan.
Baixem per el camí que ens porta a can Massaguer. Reagrupats continuem per el Pont del mut fins arribar a Breda. Agraïm la participació, als de sempre i als nous del poble, com també a les persones forasteres que han vingut expresament a fer aquest recorregut, desitjant tornar-nos a trobar a la propera.
Vam arribar sobre les 12 h. Han estat 4 hores i uns 15'6 Km. per uns camins i paratges molt plaents que feien que el caminar fos molt satisfactori.
 ESTEVE ALSINA ROSELL.

Records a tothom!
07/10/2009

GORG NEGRE! (juny - 2009)

Temps era temps ..... el passat diumenge 12 de juliol vam conéixer un dels llocs mítics i llegendaris del nostre estimat Montseny.
Tots hem sentit parlar del Gorg Negre de Gualba, de les seves llegendes ... però segurament poques persones coneixen el seu indret i segur que molts poques; el seu lloc exacte per poder tocar i gaudir de la seva aïgua. Nosaltres en som ja 32 les persones que des de el CEB, podem explicar amb tota la seva magnitud el lloc i el perqué del color de la seva aigua. TRES entre nosaltres poden també parlar de la seva temperatura.

Vam sortir del local social i sobre les 8 h. ja caminàvem per Riells de Montseny, des de can Joanet fins can Prat. Caminata agradable a aquelles hores. Hem quedat maravellats per la vista que tenim des de el mateix camí de les boques de les mines de l'Americano i de l'Aymar. Avui encara treballen i s'en treu pedra de marbre.
Poc abans d'arribar a la resclosa que regula l'aïgua per can Prat, passem per el SURO GROS, arbre monumental digne d'admirar, ja que pot-ser bona part de la seva importància rau en que ha crescut sobre una monumental pedra i les seves arrels han anat buscant la supervivència precisament trencant la pedra. Ens diu un company de caminata que ell recorda un suro pot-ser més gros i malalt en un indret un xic més enllà. Avui ja no hi és.
Esmorsem a la central, indret també molt poc conegut. Des del pantà de Santa Fé fins Gualba, sen's diu que hi han tres petites centrals que fan l'electricitat. Aquesta és la 2 i realment per el sorroll, treballava.
Agafem el corriol i pujem d'alt del turò on hi ha una creu plantada, fem la foto que toca i baixem per viure el GORG NEGRE ja que no hi ha cap lloc des de on es pugui veure'l i viure'l en tota la seva magnitut. De fet impresiona i dones gràcies a Dèu per poder gaudir d'un indret així. Realment, tot i que hi ha hagut alguna relliscada i d'altres han prés un bany, ens ho hem passat molt bé.
A la tornada hem pujat al turó veí també amb creu plantada, per gaudir més si cap del paissatge.
Per el mateix camí enfilem la tornada i a aquestes hores, s'ha fet un xic llarg i cansat. Fa un dia molt caluròs i no sempre trobem les sombres i l'airet que volem.
El Presi ens despedeix. Han vingut dues persones de Riudarenes i una de Fogueres. Més persones també van interesar-se per el Gorg Negre .... Agrair a n'en Isidre Cortada la voluntad de volguer-me portar a conéixer el lloc.
Com a cloenda de les caminates de la temporada,  ha estat una molt agradable sortida.
Temps tindrem per llegir i escoltar les llegendes sobre el Gorg Negre ...... però el mite sempre és el mateix.
Josep Cabra Trunas.
20/07/2009

PUJADA AL CASTELL DE MONTSORIU! (abril - 2009)

Aquesta és la crònica que ens escriu en Xavier grèbol de la caminada de la caminada del dia 19 en la Pujada al Castell de Montsoriu...
Tot comença ja fa unes setmanes, quan vàrem començar amb els preparatius de la 3a Pujada al Castell. Vàrem parlar amb en Quim Mateu per què la gent del Museu de la Gabella d'Arbúcies ens fessin la visita al Castell, i com sempre no hi va haver cap problema. Després havíem de fer el punt de llibre, i la Núria Vicens molt amablement ens va fer un meravellps 3r punt de llibre.
després ja quedava el més fàcil, fer els cartells i parlar amb en Tomàs Molina perquè ens fes un dia magnífic per poder disfrutar de les vistes des del Castell de Montsoriu.
Diumenge 19 d'abril del 2009, les 8:30 del matí i la gent comença a arribar a Can Xifré, el nostre local. Teníem la sensació que seríem entre 50 i 70 persones que fariem la pujadaal Castell però un cop tancada la caixa, s'acosta en Joan Miquel i em diu en veu baixa... som 110!!!! i això sense comptar gent que no volia fer la visita i gent que pujava des de Coll de Castellar... ufff!!! Vam trobar a faltar gent que ens estimem molt però moltes cares noves!!!
Comencem a caminar a les 9:07,  un petit retard a causa de la gent que volia veure la sortida de l'Alonso i van arribar a les 9 en punt al CEB. La pujada com sempre fatigosa encara que només eren 5 km, però que la gent va pujar sobradament.
Esmorzem entre el Castell i la Torre de les Bruixes, algú em regala un gotet de vi.... mmmm!!! Que bo!!! I ara, cap a la visita...
La Gemma, la Sandra i la Maite ens fan una gran visita. Algú em comenta "Ho fan tan bé, que fins i tot m'hi trobo"... després d'aquesta frase només puc dir amb dues paraules--- IM-PRESSIONANTE!!!!
A partir d'aquí...campo qui pugui!!!! La gent va començar a baixar, alguns més ràpids, alguns més lents però en general molt satisfets per la visita.
Haig de donar les gràcies a moltíssima gent així que faig un general... MOLTES GRÀCIES!!!
Ara, per la gent que li agraden els grans reptes... el NOU RECORREGUT de la Ruta ARTUR OSONA us espera!!! El proper 1 de maig a partir de les 7:30h us esperem a Can Xifré!!

Caminada al Castell de Montsoriu

3a Pujada al Castell de Montsoriu

Podeu veure o recordar algun dels moments més emblemàtics d'aquestes caminades clickant a la nostra "GALERIA D'IMATGES ".
20/04/2009

PUJADA A LES AGUDES! (abril- 2009)

"Un quart de nou de dissabte i només dos nois matiners esperen davant del local Can Xifré. Ai, que serem poquets... Però tot just un parell de minuts més tard comença el degoteig de “cebencs”. Alguns tenen cara d’haver dormit poc, com si la nit anterior haguessin allargat un sopar que en teoria havia de ser tranquil, però que acaba sent una autèntica celebració del triplet blaugrana amb espectacle inclòs...
Ja en són 21 i a un quart i mig de nou decideixen enfilar cap al coll de Sant Marçal via Eix Transversal. A l’aparcament del coll de Les Ferreres els espera l’Imma amb tres amics. 25 i cap a Les Agudes.
L’ombra els acompanya bona part del primer tram de la curta però agraïda ascensió cap al cim. Passat el pla d’en Jep Xic i els colls Saciureda de Baix i de Dalt, arriben al primer tastet del que es trobaran més endavant. S’han d’enfilar a quatre grapes per una roca i després baixar-hi amb atenció i sense mirar gaire avall per evitar la sensació de vertigen. Prova superada. Ara el grup emprèn la marxa amb la satisfacció d’haver superat un petit entrebanc i amb la il·lusió de viure una nova experiència. A mida que es va avançant la imatge abrupta i pedregosa del cim es va fent palesa i la panoràmica sobre aquesta vessant del massís del Montseny, amb el Matagalls al fons, senzillament espectacular. Aquesta foto amb la gent caminant per la carena en fila índia seria brutal, perquè no hauré portat la càmara!? I ara ja no caminen, ara grimpen! El peu esquerre aquí, el dret allà, m’agafo d’aquell sortint i cap amunt. Un cop arriben a peu de l’Aguda Gran, deixen enrera la bifurcació que els menaria directament cap el cim i prenen el camí més amable que el passa de llarg per arribar al coll de les Agudes. Per primer cop en tot el matí pateixen la calor del sol pre estiuenc, però no importa, perquè el cim és a tocar. Un parell de relliscades més per la roca desgastada i ja hi seran. Son gairebé les onze del matí i el primer, com sempre, en Marc, de 10 anys. Com hi va aquest nen! Mica en mica anirà arribant la resta d’integrants del grup que, amb gana i sense gaires ganes de buscar un altre lloc no tan assolellat per esmorzar, aviat comencen a tallar formatge, taronges i queixalar entrepans. S’hi està de conya amb aquest ventet que hi bufa... Un excursionista molt pacient els fa les fotografies de rigor, amb la creu de Les Agudes al fons, i és que tothom vol tenir un record del moment.
Ja és hora de començar a baixar, de fet dos grupets ja ho han començat a fer. Dels que hi queden, molts arrufen el nas només de pensar que han de baixar per allà on han pujat. Aleshores la Tina, aprofitant la coneixença de la zona, proposa baixar per un camí diferent, un sender que neix de l’esquerra del camí que uneix Les Agudes i el Turó de l’Home i que porta fins al Convent. No hi ha discussió possible. Tothom està encantat amb la nova variant de la caminada.
L’ombra, que els havia abandonat a dalt del pic, els torna a acompanyar bona part del descens fins a la carretera de Santa Fe. Abans, però, petita parada a la font de Briançó  per omplir ampolles i cantimplores. Però quin camí més bonic! Tothom somriu i xerra alegrement. Bon senyal! Un cop ja a la carretera, tomben cap a l’esquerra i la comencen a seguir xino-xano. Encara falta una mica per arribar al coll de Les Ferreres, però no passa res, perquè tot i el dia espectacular que està fent, no fa gens de calor. A poc més de l’una del migdia arriben a l’aparcament. Ja han arribat i, espontàniament, uns aplaudiments acomiaden la sortida. Fins la propera! "
Sònia Casanovas i Gaspar

Caminada al Castell de Montsoriu

Ascens a Les Agudes (30 de maig de 2009)

04/04/2009

CASCADES DE RIELLS (febrer - 2009)

Com estava programat i amb cotxes particulars sortim amb puntualitat des de el nostre local del CEB a Can Xifré. Un cop arribats a l'ermita de Sant Martí de Riells ens trobem la resta de valents per fer la caminada a la Cascada Gran, en total 35 valents !!!!
Començem la caminada per la pista direcció a Perarnau, allà voreguem la masia per agafar un camí amb unes vistes magnifiques dels esqueis i que ens porten directament al sot dels Güers i cap a la Cascada Gran. La riera porta un bon capdal d'aigua i acompanyat de l'excel.lent dia que ens ha fet, ens ha donat unes sensacions molt agradables.
Desprès de disfrutar d'un tranquil i bon esmorzar, tornem per un camí que porta a enllaçar la pista per on hem començat. Mentre caminem anem gaudint d'una vista del mar cap a l'indret de Blanes.
Resumint, una caminata curta, senzilla, però molt relaxant i agraïda al poder gaudir d'aquests indrets amagats de la natura i d'una bona climatologia. Ja estem a punt d'entrar a la primavera....
Moltes gràcies per la vostra participació.
Esteve Alsina

Podeu veure totes les fotos de la sortida a la nostra Galeria d'imatges !
23/03/2009

SORTIDA AL CASTANYER DE CAN CUC!   (febrer - 2009)

Diumenge 15 de febrer del 2009, a les 8 del matí, 37 persones davant del local amb una cara mig de fred, mig de son. Agafem els cotxes i anem cap al Pantà de Cànoves. Arribem a les 9, com havíem previst.
Sortim en punt, com sempre. Només començar, una bona pujadeta per despertar-nos i descobrir que ja no estem al llit!
Anem vorejant el pantà i admirant la Vall de Vallforners. De cop girem per una pista forestal i ens enfilem camí amunt. Anem pujant i seguint les indicacions del camí, veient passar corredors, ciclistes, caminadors. Al final, després d'1 hora i 30 minuts aprox. arribem a l'alçada de 780m sobre el nivell del mar, on es troba des de fa uns 500 anys el Castanyer Gros de Can Cuc.

Un castanyer rodejat d'alzines. Un arbre que fa 4 metres de diàmetre, i uns 13 de perímetre. Un arbre que l'any 988 fou declarat, per la Generalitat de Catalunya, com a Arbre Monumental.
L'any 1936 s'hi va calar foc accidentalment. Va cremar 3 dies seguits i, fruit d'aquest accident, va quedar la cavorca actual. Curiosament durant molt de temps va ser ocupada per un carboner que hi tenia una màrfaga, una taula, cadires i una llar de foc.
Aquí vàrem esmorzar i fer-nos la foto de rigor.
Després vàrem començar a vorejar la muntanya fins que vam arribar a l'ermita de Sant Salvador de Terrades (735m), construïda el 1934, sobre una ja pre-existent ermita gòtica, totalment destruida el S.XIII.
En aquesta ermita s'hi fa un aplec cada primer cap de setmana d'agost.
Allà vam començar a baixar cap el pantà de Cànoves. Llàstima del temps ennuvolat que va fer el diumenge perquè hi ha unes vistes molt maques. Ja tenim excusa per tornar-hi!!
L'impressió general és que va ser una sortida interessant i que va tenir una molt bona acollida.
Esperem poder gaudir de la vostra presència la propera sortida del CEB que serà per Riells.

Castanyer Gran de Can Cuc
Podeu veure la resta de fotografies de la sortida a la nostra GALERIA D'IMATGES .

15/02/2009

CAMINADA PER LES RODALIES (gener - 2009)

El diumenge passat (18 de gener) el CEB va organitzar una sortida per les rodalies de Breda i la Serra de Gaserans. Gràcies al dia que vam tenir, a la bellesa dels boscos i a l'elevada participació (36 persones) la caminada va ser tot un èxit.

Caminada per les Rodalies de Breda (Serra de Gaserans)

Podeu veure o recordar algun dels moments més emblemàtics d'aquesta caminada clickant a la nostra "GALERIA D'IMATGES ".

18/01/2009

PUJADA A MATAGALLS  (desembre - 2008)

La pujada al Matagalls fou una sortida agradable i ensopegada. Agradable pel dia que vam trobar: bona nevada pel nostre nivell, un dia molt clar i poc fred. Ensopegada perquè vam pujar molt bé sense ser cansat tot i la neu.
Pujant a Matagalls pel coll de Bordoriol és un camí agraït, encerclat de bosc fins d'alt.
La pujada per Collformic és en terreny a voltes molt pedragós i pel Coll de Sant Marçal, el camí també es agradable però el seu primer tram és molt sobtat.
Al Coll Pregon vam trobar uns 50 cm de neu verge ... quina passada !!! i fins d'alt la Creu amb compte. Vam esmorzar envoltats de neu i glaç i amb un fred que es podía  aguantar.
Al baixar, vam coincidir amb els de la Parròquia de Sant Celoni pel Pessebre,  havien tingut problemes a la sortida. Si és el cas, per propers anys cal concretar un horari.
Vam ser 15 persones, sumant algunes vingudes expresament d'Arbúcies. Una sortida per recordar ja que va ser molt agraïda la pujada per la neu.
En l'ànim de tots el desitg d'encoratjar-vos per una propera, de veritat que val la pena. Com també val la pena visitar la Web per mirar el reportatge.
 Josep Cabra

Podeu veure totes les fotos de la sortida a la nostra Galeria d'imatges !
19/12/2008

CAMINADA PER"LA MARATÓ" DE TV3  (desembre - 2008)

l Centre Excursionista de Breda estem molt contents per l'alta participació a la caminada i botifarrada popular que vam organitzar per La Marató de tv3.
Tot i que el temps no ens va acompanyar massa, un total de 49 persones vam recollir, amb la caminada i la botifarrada, un total de 150 euros que aniran destinats a la investigació i recerca de les Malalties Mentals Greus.
Moltes gràcies per la vostra col·laboració!

Preparant l'esmorzar

Foto de grup

Si voleu veure totes les fotos de la caminada i de l'esmorzar podeu anar a la nostra "GALERIA D'IMATGES ".

15/12/2008

SORTIDA PEL TERME MUNICIPAL DE BREDA (novembre - 2008)

Amb una participació mitjana d'unes 50 persones per caminada, les sortides pels termes municipals de Breda (organitzades pel CEB) han sigut tot un èxit.