Castell dels Moros i Fontlletera (07/06/15)

Sortida a la carta pel Pirineu del Ripollès. La idea inicial era pujar al cim del Balandrau. Però la ràpida evolució de les tempestes ens van fer modificar la ruta i vam deixar el Balandrau per una altra ocasió. Tot i això, no vam vam marxar cap a casa amb les mans buides, ni molt menys, vam poder assolir un altre cim principal, el Fontlletera i, de camí de pujada vam enfilar-nos al Castell dels Moros, un bony secundari.

Com ja va sent tradició, un grup nombrós de socis, 16 en total, vam trobar-nos a les 7 del matí a Can Xifré. Vam distribuir-nos i vam enfilar el camí cap a Ripoll, Camprodon i Llanars, on vam fer el cafetó esperat. Finalment vam acabar de pujar fins a Tregurà i vam seguir els 5 km de pista fins al punt d'inici de la caminada.

El camí que porta fins al Coll dels Tres Pics és molt ample i còmode de pujar. De fet, no presenta cap complicació si les condicions són favorables.

Ben aviat, vam decidir sortir del camí per pujar al primer cim del dia, el Castell dels Moros (2130 metres).

Vam baixar d'aquest bony secundari en direcció al camí i aviat vam oferir les diferents possibilitats. La primera i més fàcil, seguir fins al Coll dels Tres Pics i esmorzar tranquil·lament allí. La segona, per la gent més agoserada, pujar al Pic de Fontlletera pel llom. Per gustos, colors i la gent va escollir la ruta que va preferir.

Però arribats a aquest punt vam veure que els núvols i la boira evolucionava molt més ràpid del que esperàvem. Així que vam decidir que arribar fins al Balandrau suposava comprar tots els números per arribar al cotxe molls. I, per no tornar cap a casa sense pujar a cap cim important, vam arribar-nos al Pic de Fontlletera (2581 metres).

La tornada va ser molt ràpida fins al punt on teníem els cotxes aparcats i vam baixar a Camprodon a fer l'avituallament final i els tallats amb llet freda i sacarina, o era llet calenta?

I per acabar, la típica visita turística per Camprodon.